Brak

 

Moji roditelji bili su u braku 55 godina. Jedno jutro, mama je silazila u kuhinju da tati napravi doručak, doživjela je srčani udar i pala. Otac ju je podigao kako je mogao i skoro je uvukao u kamion. Punom brzinom, ne poštujući semafore, odvezao ju je do bolnice.


 Kad je stigao, nažalost, više nije bila s nama.


 Tokom sprovoda moj otac nije govorio;  pogled mu se izgubio. Jedva da je plakao.


 Te noći pridružila su mu se i njegova djeca.  U atmosferi boli i nostalgije prisjetili smo se lijepih anegdota, a on je zamolio mog brata sveštenika da mu kaže gdje će mama biti u tom trenutku. Moj brat je počeo pričati o životu poslije smrti, i nagađati kako i gdje će ona biti.


 Otac je pažljivo slušao. Odjednom nas je zamolio da ga odvezemo na groblje.


 Tata!", odgovorili smo, "11 je navečer, ne možemo sad na groblje!"


 Podigao je glas i tužnim pogledom rekao:


 "Nemojte se svađati sa mnom, molim vas, nemojte se svađati s čovjekom koji je upravo izgubio suprugu s kojom je bio 55 godina."


 Uslijedio je trenutak tišine pune poštovanja, nismo se više svađali. Išli smo na groblje, pitali noćnog čuvara za dopuštenje. Sa svjetiljkom smo stigli do grobnice. Moj ju je otac milovao majčin grob, molio i govorio svojoj djeci, koja su dirnuto promatrala prizor:


 "Bilo je to 55 godina... znaš? Nitko ne može govoriti o pravoj ljubavi ako nema pojma kako je to dijeliti život sa ženom."


 Zastao je i obrisao lice.  "Ona i ja, bili smo zajedno u toj krizi. Promijenio sam posao..." nastavio je. "Spakovali smo se kad smo prodali kuću i iselili se iz grada. Dijelili smo radost što su nam djeca završila karijeru, rame uz rame smo tugovali zbog odlaska najmilijih, zajedno smo molili u čekaonici nekih bolnica, podržavali jedno drugo u boli, grlili se svakog Božića i opraštali pogreške...


 Djeco, sad toga nema, a ja sam sretan, znate li zašto?


 Jer je otišla prije mene. Nije morala prolaziti kroz agoniju i bol što me je pokopala, što je ostala sama nakon mog odlaska. Ja ću biti taj koji će proći kroz to, i hvala Bogu. Toliko je volim da ne bih volio da pati..."


 Kad je moj otac završio s govorom, mojoj braći i meni su suze tekle niz lica. Zagrlili smo ga, a on nas je tješio: "U redu je, možemo ići doma, bio je dobar dan."


 Te sam noći shvatio što je prava ljubav; Daleko je to od romantizma, nema puno veze s erotikom, niti sa seksom, već je vezano uz posao, nadopunjavanje, brigu i iznad svega, pravu ljubav koju dvoje istinski predanih ljudi ispovijedaju."


- Michelle M

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Moja kći je danas dobila prvu mjesečnicu. Nalazila se u autobusu i tinejdžer...

MAJKO, OČE, KAKO STE MOGLI ?

Sit gladnog ne razumije...